Friday, January 19, 2007

16mm Project - Verbeelde Gemeenschappen

Voor deze opdracht hebben we op 16mm film gewerkt wat natuurlijk erg leuk is om een keer gedaan te hebben. Weliswaar erg duur en daardoor had ik natuurlijk ook weinig filmmateriaal (5 minuten). Hierdoor word je dus gedwongen om heel bewuste keuzes te maken voor datgene wat je in beeld brengt omdat het materiaal anders gewoon domweg op is (in grote tegenstelling tot digitale dragers waarbij je uren vol kan schieten). Maar deze beperking is eigenlijk wel goed voor een keer. Je moet namelijk nog beter nadenken over dat wat je nodig hebt in de montage. Overigens was dit, de korte lengte, de enige beperking en waren we verder vrij om te doen wat we wilden.
Uiteindelijk blijkt wel dat ik een paar shots wel had moeten draaien maar is het toch wel enigszins gelukt om mijn idee uit te dragen in dit filmpje. Een filmpje waarvoor overigens een moeilijk proces aan vooraf ging en waarbij ik steeds weer andere insteken, onderwerpen en ideeen had. Vaak veel te grote ideeen waarbij het me niet lukte om dat in een vertelling van drie minuten te krijgen. Toch heb ik nog steeds een groot onderwerp behandeld waarbij ik hoop dat het overkomt.
Al met al een erg leuk en leerzaam project!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home